Ghid electrocasnice

Xiaomi intră pe piaţa electrocasnicelor cu un fierbător de orez inteligent

După succesul repurtat pe piaţa telefoanelor mobile inteligente, Xiaomi se extinde înspre noi orizonturi. De data aceasta compania chineză abordează „internetul obiectelor”, respectiv a aparatelor electrocasnice smart, conectate la internet. Reunite sub denumirea „Mi Eco-system”, primul aparat din această serie este MIJIA Induction Heating Pressure Rice Cooker, un fierbător de orez sub presiune, pe bază de inducţie.

La noi aparatele de acest gen de abia încep să apară, însă în extremul orient sunt deosebit de populare, cele japoneze dominând piaţa. De fapt chiar şi Xiaomi a angajat un renumit inginer japonez pentru a conduce echipa care a construit aparatul. Dorinţa companiei este ca acest fierbător, la un preţ de 150 USD, să concureze cu aparatele japoneze mult mai scumpe şi mai performante de la Toshiba şi Tiger.

Designul este frumos, minimalist, lucru destul de comun în cazul produselor Xiaomi. Fiind un aparat smart, comandat de pe telefon, lipsesc de pe carcasă obişnuitele butoane de comandă, aspect care contribuie la simplitatea sa vizuală.

Încălzirea este realizată prin inducţie electromagnetică, aceasta fiind cea mai rapidă, economică şi precisă modalitate de gătire la ora actuală. Vasul propriu-zis de orez este turnat din fier şi supus la nu mai puţin de 69 de proceduri de prelucrare ulterioare. Se închide ermetic, iar o supapă electromagnetică asigură o presiune constantă de 1,2 atmosfere în interior. Aceasta face posibilă ridicarea temperaturii de fierbere a apei la 105 grade Celsius, promiţând o fierbere perfectă a orezului.

Aplicaţia de pe smartphone scanează codul de bare de pe ambalaje, la ora actuală putând identifica astfel (via cloud) 200 de mărci de orez. Pentru fiecare va calcula o diagramă de încălzire potrivită, numărul acestora ajungând la un total de 2450. Nu se spune nimic despre cantitatea de apă folosită, cantitate care contribuie mult mai mult la savoarea produsului final decât precizia „diagramei de temperatură”.

Dincolo de utilitatea sau inutilitatea unui fierbător de orez conectat la internet şi a faptului că Xiaomi va avea informaţii detaliate despre obiceiurile noastre culinare, mai trebuie observat un aspect. Prin intrarea pe piaţa aparatelor electrocasnice, Xiaomi atacă îi în mod direct pe coreenii de la Samsung. După ce au făcut-o cu succes în domeniul telefoanelor mobile, se pare că atacă una dintre cele mai importante segmente ale Samsung, electrocasnicele. Rămâne să vedem cu ce succes.

Pe piaţa chinezească noul fierbător de orez este disponibil începând cu data de 6 aprilie 2016.

Sursa: comunicat de presă.