Povesteam în articolul anterior, privind cel mai prost internet din România, despre cât de încet merge internetul de la Romtelecom pe partea de upload la biroul de la un job part-time. Voi continua în rândurile următoare cu o altă experienţă neplăcută, de data aceasta referitor la serviciul de asistenţă clienţi de la Romtelecom. Este vorba despre redacţia unei mici publicaţii locale şi din păcate în clădirea în care se află sediul nu există alternative la serviciile Romtelecom.
Într-o dimineaţă de luni se constată că internetul este nefuncţional. După verificarea echipamentului şi a cablurilor, urmează un telefon la serviciul clienţi de la Romtelecom. Răspuns prompt, se ia cunoştinţă de situaţie şi suntem anunţaţi că va trece joi o echipă să verifice problema. Era luni dimineaţa, dar echipa va veni joi!
Explicăm că la noi singurele zile în care avem cu adevărat nevoie de internet sunt marţi şi miercuri. În noaptea de miercuri funcţionarea internetului este critică, pentru transmiterea machetei ziarului la tipografie. Răspunsul serviciului clienţi de la Romtelecom: nu se mai poate face nimic, v-am programat pentru joi şi nu avem ce face. Parcă am fi într-un film cu proşti.
Deci după ce că intervalul de timp până la soluţionarea problemei este de câteva zile, aproape o săptămână lucrătoare, odată fixată această dată ea rămâne bătută în cuie. Şi asta în cazul unui client persoană juridică al cărei trafic se limitează la numai câţiva zeci de megaocteţi pe săptămână, dar care are nevoie critică de internet într-o anume zi din fiecare săptămână.
În ciuda insistenţelor, serviciul de asistenţă clienţi a rămas inflexibil: suntem programaţi pentru joi şi nu se mai poate face nimic. Aşa că după terminarea machetei de tipar am luat fişierele pe un stick de memorie şi m-am deplasat cu maşina la celălalt capăt al oraşului, unde le-am trimis la tipografie prin internet de la RDS. Care RDS în caz de probleme intervine în maximum câteva ore (adesea mai puţin de o oră), nu câteva zile ca Romtelecom.
Culmea ridicolului, sediul Romtelecom se afla exact peste drum de cel a redacţiei ziarului. Practic dacă eram cioban puteam transmite reclamaţia pe geam, nu telefonic, atât de aproape suntem unii de alţii. Deci nu se punea problema de mijloc de transport indisponibil sau alte asemenea. Nu, era doar un simplu caz de nepăsare. A trecut deja mai bine de un an de la această păţanie, dar a fost atât de neplăcută încât n-am putut-o uita.